Dzień 1

Pierwszy dzień półkolonii w Leader School już za nami. Zdążyliśmy już poznać nowe osoby i zacieśnić więzy z tymi, których spotkaliśmy nie po raz pierwszy. Przedstawialiśmy się, opisywaliśmy swoje ulubione warzywa i owoce oraz przypominaliśmy kolory w języku angielskim. Wspólnie z Panią Dominiką ustaliliśmy zasady, których będziemy przestrzegali w Leader School. Bawiąc się z czarodziejską, kolorową chustą ćwiczyliśmy takie zwroty jak: What’s your name?, How old are you?, I’m (8) years old., I like (grapes), Children with green change your places, shark. Nie tracąc czasu zaczęliśmy budować niezwykłe konstrukcje z winogron i żelek. Powstały wszelkiego rodzaju roboty, domy i wieże.  Znamy już takie słowa jak: to build, to construct, grapes, jelly, robots, houses.

Nie obyło się też bez zwariowanych eksperymentów. Mieszaliśmy i tworzyliśmy własne tęcze, testowaliśmy prawo Archimedesa sprawdzając które z batoników poddają się wyporności wody, i wreszcie piliśmy drinki rodem z kolorowej baśni (oczywiście własnej produkcji). Z angielskimi rainbow, names of colours, sinking and floating bars, oraz drinks jesteśmy już za pan brat. Dodatkowo przy kolorowej grze w bingo powtórzyliśmy słowa związane z wakacjami, m.in. a shovel, a bucket, the beach, a shell, shorts, lemonade, ice-cream.

Tuż po obiedzie podzieliliśmy się na dwie grupy i każda wyruszyła na poszukiwanie skarbu w odległe zakątki olsztyńskiej starówki. Po drodze mnóstwo zagadek do rozwiązania i wskazówek gdzie podążać dalej, a wszystkie związane z kulturą Wielkiej Brytanii. Rozpoznawaliśmy flagę Wielkiej Brytanii, znane angielskie animacje i filmy oraz  złamaliśmy trudny angielski szyfr. Obie drużyny szły łeb w łeb i zwyciężyły, po czym należała nam się chwila wytchnienia na pobliskim placu zabaw. Powtarzaliśmy angielskie:  a queen, to decode, to find, to look for, to match, a film, to play a game, let’s meet next to the castle bridge, to take a picture.